WEBINARI
Kako prepoznati potencijalno darovito dijete u grupi/razredu?
Ciljevi stučnog usavršavanja “Kako prepoznati potencijalno darovito dijete u grupi/razredu” su: upoznati karakteristike potencijalno darovite djece u predškolskoj i ranoj školskoj dobi, osvijesti i prepoznavati znakove koje dijete odašilje u svoju okolinu te osvijestiti potencijalne probleme i izazove, teškoće koje se manifestiraju kao vidljivi dio dječjih karakteristika u okruženju odgojno-obrazovne ustanove.
Webinar je namijenjen djelatnicima odgoja i obrazovanja, a vodi ga dr.sc. Jasna Arrigoni, nositeljica kolegija “Poticanje darovitih” na Učiteljskom fakultetu, koja je priznata stručnjakinja i znanstvenica u području darovitih.
IQ vs. EQ – darovito dijete i svijet emocija
Ciljevi stručnog usavršavanja “IQ vs. EQ – darovito dijete i svijet emocija” su: upoznati se s osnovama emocionalne pismenosti, uvidjeti povezanost unutarnjeg emocionalnog svijeta darovite djece sa kognitivnim postignućima, osobito u odnosu na kontekst odgojno-obrazovne ustanove i osvijestiti i unaprijediti osobne emocionalne vještine.
Voditeljica webinara je Ivana Sošić Antunović, stručni suradnik – psiholog mentor, s dugogodišnjim iskustvom rada u dječjem vrtiću te rada s potencijalno darovitom djecom.
Daroviti predškolac – mit ili stvarnost?
PREDAVANJE za odgajatelje i roditelje
Ljiljana Brašnić, prof. psihologije
Znanstveno mišljenje kroz projektno učenje
PREDAVANJE i RADIONICA za odgajatelje, učitelje i roditelje
Jedna od temeljnih potreba djece rane i predškolske dobi jest potreba za istraživanjem okruženja svojim osjetilima. Možemo reći da je dijete od svog rođenja istraživač koji istraživanjem uči o svijetu oko sebe i razvija prva znanja, vještine i stavove iz područja znanosti. Razvoju potencijala darovite djece, koja razmišljaju, istražuju i uče na drugačiji način, pogoduju složeniji i otvoreni zadaci koji omogućuju kritičko promišljanje i samostalan dolazak do rješenja. Zanemarivanjem istraživačkih aktivnosti zapostavlja se jedno od sredstava za razvoj potencijala darovite djece, odnosno, zanemaruje se mogućnost da sva djece unutar skupini razvijaju kognitivne, funkcionalne i socijalne vještine.
Projektne aktivnosti se već dugo godina provode u odgoju i obrazovanju te kroz njih djeca mogu izraziti individualnost i djelovati prema vlastitim motivima. Provedba projektnih aktivnosti s mlađom djecom je složeni postupak koji zahtjeva dobru pripremu prostora za učenje i voditelja, poznavanje sadržaja te praćenje i razumijevanje dječje percepcije. Webinar osim predavanja, nudi prikaz integracije istraživačkih, jezičnih i umjetničkih aktivnosti pri realizaciji projekata provedenih s potencijalno darovitom djecom predškolske i školske dobi, a koji se proveo u sklopu Centra za darovitu djecu u Rijeci.
Voditeljice webinara su voditeljice radionica za potencijalno darovitu djecu Mali radoznalci koje se odvijaju u Centru – Doris Fumić Marjanović, odgajatelj i Antonia Ćurić, učiteljica razredne nastave.
Od ideje do projekta
PREDAVANJE za školske djelatnike
Kako bi se potaknuo i poboljšao rad s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje javni poziv za sufinanciranje projekata koji se odnose na darovite učenike.
Javni poziv objavljuje se jednom godišnje, a iznos sufinanciranja je oko 4.000,00 eura. Svrha javnog poziva je financijski poduprijeti provedbu projekata rada s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama radi zadovoljavanja različitih potreba darovitih učenika u aktivnostima u sljedećim područjima kompetencija:
- jezično-komunikacijsko područje
- matematičko područje
- tehničko i informatičko područje
- prirodoslovno područje
- društveno-humanističko područje
- umjetničko područje i
- tjelesno-zdravstveno područje
ovisno o interesu učenika i kadrovskim mogućnostima škole.
Kako osmisliti projekt, te ispuniti projektnu dokumentaciju, bit će dio edukacije s kojom će nas upoznati pedagog Alen Hasikić.
RADIONICE
Igre za mozak
Tradicionalne strateške igre nude nedovoljno iskorišten potencijal za rad s djecom. Posebno su zanimljive i iskoristive u radu s darovitom djecom zbog kompleksnih kognitivnih procesa i strateškog promišljanja koje su takvoj djeci izazov. Na radionici je predstavljena nekolicina takvih igara, mogućnost njihove izrade i primjene u odgojno obrazovnom radu.
Voditeljica radionica je Danijela Blanuša-Trošelj, docentica zaposlena na Učiteljskom fakultetu u Puli.